Armia wyprodukuje gry

14 grudnia 2007, 13:27

Amerykańska armia otworzyło specjalne biuro projektowe, które będzie zajmowało się produkcją gier. Dotychczas gry wideo były wykorzystywane przez wojsko do rekrutacji nowych żołnierzy. Te, które będą powstawały w Project Office for Gaming (TPO Gaming), które jest częścią Dowództwa Szkolenia i Doktryny (TRADOC), mają być pełnowartościowymi symulatorami szkoleniowymi.



SP1 dla Visty nie poprawi problemów z kompatybilnością

12 grudnia 2007, 12:23

Microsoft poinformował, że przygotowywany właśnie Service Pack 1 dla Windows Visty nie rozwiąże problemów z kompatybilnością pomiędzy różnymi programami a Vistą. Aplikacje, które obecnie nie są całkowicie kompatybilne z Windows Vista, najprawdopodobniej będą doświadczały takich samych problemów współpracując z Windows Vista SP1 – czytamy w dokumentach Microsoftu.


Nowocześniejszy Holter

6 grudnia 2007, 12:39

W Interuniversity Micro-Electronic Centre (IMEC), niezależnym instytucie badawczym w Eindhoven, powstało urządzenie, które można uznać za nowocześniejszą wersję Holtera. Przypomnimy, że Holter służy do 24-godzinnego monitorowania rytmu serca.


Spalanie kalorii online

23 listopada 2007, 23:32

Już wkrótce znikną troski osób oddających się ćwiczeniom fizycznym. Powstała bowiem technologia, dzięki której zbędne stanie się zliczanie w pamięci kolejnych serii przysiadów, podskoków czy podźwignięć (zgubienie rachuby oznacza przecież fatalną w skutkach utratę dyscypliny treningu). Wystarczy założyć specjalne rękawice oraz pasek, aby elektroniczny asystent nie tylko zajął się rachunkami, ale też rozpoznał jaki rodzaj ćwiczeń jest akurat wykonywany.


Gitarowy robot Gibsona. Na pierwszym planie: pokrętło do wyboru trybu pracy urządzenia. © Gibson

Koniec dysonansów

15 listopada 2007, 00:23

Choć Gibson to producent gitar z niemałymi tradycjami, nie stroni on od nowoczesnych technologii. Jednak chyba niewielu spodziewało się, że jeszcze w tym roku będzie można kupić zrobotyzowaną gitarę tej firmy.


Znaczący dotyk

14 listopada 2007, 00:12

Kolejny raz technologia niegdyś prezentowana jako ciekawostka wkrótce może trafić do codziennego użytku. Tym razem chodzi o pomysł IBM-a sprzed jedenastu lat, polegający na wykorzystaniu ludzkiego ciała do transmisji danych. Zestaw urządzeń działających na podobnej zasadzie zaprezentowali operator telekomunikacyjny KDDI oraz ośrodek zaawansowanych badań nad komunikacją bezprzewodową z japońskiego UEC (University of Electro-Communication).


Model "pączka" czyli siedziby GCHQ

Gry rekrutują szpiegów

19 października 2007, 09:52

Brytyjska Government Communication Headquarters (GCHQ), czyli służba zajmująca się wywiadem elektronicznym, będzie pierwszą na świecie służbą specjalną, która wykorzysta światy wirtualne do rekrutacji pracowników. Billboardy zachęcające od pracy w GCHQ znajdą się w takich grach, jak na przykład Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent.


ATA szuka kosmitów

12 października 2007, 11:55

Paul Allen, współzałożyciel Microsoftu, sfinansował budowę jednego z największych zespołów teleskopów na świecie. Allen Telescope Array (ATA) został właśnie uruchomiony, a jego zadaniem będzie poszukiwanie życia pozaziemskiego.


Trójwymiarowy pacjent IBM-a

27 września 2007, 09:32

Naukowcy pracujący w szwajcarskim oddziale IBM-a w Zurychu stworzyli oprogramowanie pozwalające na uzyskanie trójwymiarowych awatarów pacjentów. Dane z tradycyjnych kartotek medycznych przechowywanych w formie cyfrowej są powiązane z trójwymiarową wirtualną postacią.


Jak grają koszykarze o dużej liczbie trafień?

18 września 2007, 10:53

Aby idealnie trafić do celu z wyskoku, koszykarze muszą się wpatrywać w kosz przez ok. 350 milisekund. To warunek konieczny i wystarczający.  


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy